Thursday, November 09, 2006

Aniversarea a 17 ani de la căderea zidului Berlinului - Iaşi | 09.11.2006

Pe 9 noiembrie, românii din România şi Rep.Moldova au marcat aniversarea a 17-a de la căderea zidului berlinez. Aici găsiţi imagini din oraşele unde s-au făcut proteste: Chişinău - Iaşi - Bucureşti

Participantii au dorit să atragă atenţia că între românii de pe cele două maluri ale Prutului s-a ridicat şi se consolidează un „zid informaţional”.
















































































4 Comments:

At 2:18 AM, Anonymous Vlachophile said...

Excelenta imaginea de mai sus cu fata care a desenat patrate purtand nume ale provincilor istorice Ardeal, Oltenia etc. Metafora aleatorica a jocului numit 'sotron' nu poate sa scape nimanui. Vi-l mai amintiti? Se arunca o pietricica care nimereste intr-unul din patrate. Apoi se sare dintr-unul in altul fara a calca pe linia de demarcatie. Flexibilitate si agilitate. Oportunism. Noroc sau ghinion. Cam asa s-a intamplat si cu regiunile parte a tarii ce se cheama azi Romania. Un zig-zag perpetuu. Vandute, abandonate, scoase la mezat, recuperate, reintregite. Va mai amintiti de cele trei judete Cahul, Bolgrad si Ismail (azi parte a Ucrainiei de Sud?) parte efenera candva a Principatelor Unite 'Romane' ale lui Al. Ioan Cuza si la care s-a renuntat doar la 1877 (in schimbul Dobrogei?) Unde sunt a azi Cadrilaterul, Valahia aromanilor din Muntii Pind (numita in Evul Mediu Pindus Terra Vallachorum) la care visa Xenopol, Tinutul Herta, Maramuresul de Nord, Insula Serpilor? Dar poate ca geografia e doar o "geometrie variabila" iar istoria doar un pretext, o simulacru, reinterpretat cu o doza de pragmatism natang in asa fel incat sa convina necesitatilor momentului.

 
At 7:52 AM, Anonymous O.Brega said...

Şi mie mi s-a părut extraordinară ideea Laurei (aşa o cheamă pe fată), de fapt am născut-o împreună la una dintre întrunirile duminicale de la Tei, dar ea cu colegele ei de liceu au realizat-o formidabil. În general, am găsit la Iaşi nişte tineri încîntători, e o plăcere pentru mine să activez împreună cu ei. Cine mai vine?

 
At 10:32 AM, Anonymous Flori Stanescu said...

as veni eu, dar cum sunt la Bucuresti...
Laura semneaza cumva LauraHiHi? Stiu o eleva sufletista de la Iasi care m-a abordat pe subiectul deznationalizarii basarabenilor...
daca ne intilnim vreodata cereti-mi o harta a Romaniei Mari, cu regiunile istorice! este multiplicata dupa originalul din 1922.
Flori

 
At 1:56 AM, Anonymous O.Brega said...

Da, doamnă, e acea Laură (că doar nu se vor găsi prea multe sufletiste într-un oraş românesc şi încă să aibă acelaşi nume ;-). Mulţumim pentru hartă. Ne putem vedea la mitingurile din Bucureşti. Avem de gînd să organizăm des şi multe, chiar următorul ar putea fi pe 20 noiembrie, vedeţi www.curaj.net

 

Post a Comment

<< Home